ד”ר טובה גולדפיין – מומחית בכירופרקטיקה עדינה

052-4201201 | kesher@drtovah.com

מרכז לפתרונות גוף ונפש לניהול כאב

לאמן את המוח… ולהקל על הכאב.

לאורך הקריירה שלה, הקדישה ד”ר טובה גולדפיין תשומת לב רבה לנושא הכאב ולקשר שלו לגוף ולנפש. ב-35 השנים האחרונות היא יישמה את הרעיונות האלו, ועזרה למטופלים להקל על הכאב שלהם בעצמם במחלות ובמצבים של כאב כרוני. רפואת הגוף והנפש, והמחקר בנושא פסיכולוגיה של הכאב, הוכיחו כעת שניתן להפחית את הכאב של המטופלים, לנהל אותו ואפילו להקל עליו באופן קבוע. כשהמטופלים לוקחים אחריות וכשיש שיתוף פעולה בריא עם הרופא המטפל ניתן להשיג ריפוי אמיתי. ד”ר טובה מלמדת את המטופלים “כלים לניהול כאב” לחיזוק הגוף, עידוד המערכת החיסונית, טעינת מערכת העצבים ותמיכה ברווחתם הרגשית של המטופלים.

למידע ומחקרים נוספים, לחצו כאן כדי לבקר בעמוד הפייסבוק של המרכז לטיפולי גוף ונפש לניהול כאב.

אודות ד”ר טובה

ד”ר טובה גולדפיין עוסקת בפתרונות גוף ונפש לניהול כאב, כירופרקטיקה ושיקום בארה”ב ובישראל מאז שנת 1985. היא שואפת ללמד מטופלים לטפל במצבים הכואבים שלהם, לקחת אחריות על הבריאות שלהם ולהכיר את הרופא שבתוכם. ד”ר טובה היא מומחית לטיפול בכירופרקטיקה עדינה, הידרותרפיה ושיקום, והיא מאמנת מוסמכת להליכה נורדית. בנוסף, ב-30 השנים האחרונות היא חוקרת באופן מקצועי את תחום היציבה הנכונה ואת השפעת מערכת השרירים על הבריאות וההרגשה שלנו.

לחצו כאן כדי לראות את המצבים בהם ד”ר טובה מטפלת

המרכז לפתרונות TMS

מהו TMS?

TMS הוא מצב של כאב, או כמה תסמינים שונים, שנובעים ממקור רגשי. ד”ר ג’ון סארנו, מומחה לרפואה שיקומית, טבע את המונח כשטיפל באלפי מטופלים ואנשים הסובלים מכאב בניו יורק. במצב של TMS, אדם סובל מכאב, חוסר תחושה, אובדן טונוס שרירים ותסמינים אחרים במקומות שונים בגוף. תסמינים אלו לא נובעים מבעיה מבנית, אלא מסיבות רגשיות. אלו הם תסמינים פיזיים אמיתיים, אך הם נחשבים פסיכוסומטיים – כלומר, הם מגיעים מהגוף ומהנפש כאחד. תסמיני TMS נובעים בדרך כלל מאירועים מלחיצים בחיים, רגשות תת-מודעים וטראומות עבר.

מהם תסמיני TMS?
TMS יכול לכלול תסמינים רבים ומגוונים. כיוון שמצב זה משפיע על שרירים, עצבים ורקמת גידים, הוא יכול לבוא לידי ביטוי כמעט בכל חלק בגוף. כמה מהאפשרויות הנפוצות הן: כאב גב כרוני וחוזר, כאב בצוואר, כאב שמקרין לרגל או לזרוע, תסמונת תעלת שורש כף היד, דלקת בגידי המרפק (‘מרפק טניס’ או ‘מרפק גולף’), כאבים בברכיים, דלקת בגיד האכילס, חולשה, חוסר תחושה, אובדן תחושה או ירידה בתגובות הרפלקסיביות בזרועות ו/או ברגליים.
חשוב לציין שתסמיני TMS יכולים להיות דומים מאוד לתסמיני פריצת ובלט דיסק, מגוון תסמינים דלקתיי, ותסמינים אחרים שנובעים מבעיות מבניות (ספונדילוליסטזיס, ספונדילוליזיס, היצרות תעלת השדרה ועוד). לפי מחקרים ברפואה כללית, מצבים רבים נכללים תחת ההגדרה של TMS, למשל: מיגרנה, טנטון, פיברומיאלגיה, תסמונת המעי הרגיז (IBS) וחרדה.

איך מאבחנים ומטפלים ב-TMS?
חשוב לציין ש-TMS היא אבחנה רפואית, ורופא הוא זה שצריך לקבוע אותה. לפני אבחנה של TMS יש לשלול גידול, ממאירות, דלקת מפרקים חריפה, שברים או נקעים, ולבצע בדיקות הדמיה ובדיקות רפואיות אחרות. האבחנה כוללת בדיקה גופנית רפואית מקיפה. בנוסף, יש לבצע רישום מקיף של ההיסטוריה הרפואית של המטופלים ושל בריאותם הפסיכולוגית והרגשית.
בשיטת הטיפול היעילה ביותר ל-TMS, המטופלים מתבקשים לקחת אחריות מלאה על הבעיה ועל הפתרון. ד”ר טובה גולדפיין עובדת עם המטופלים בשיתוף פעולה. ידע לגבי הפיזיולוגיה והפסיכולוגיה של TMS וקבלה של האבחנה חיוניים לתהליך הריפוי. בנוסף, ד”ר גולדפיין מלמדת טכניקות אחרות המבוססות על מחקרים, כמו CBT (טיפול קוגנטיבי-התנהגותי), מדיטציה, ניהול יומן וקביעת תוכנית התעמלות סדירה. תוכניות אלו הן רק חלק מהשיטות המוכחות שיוצרות שינויים ישירים אצל המטולים, מערכת העצבים והמוח שלהם. הטיפול יעיל ביותר, ומשיג תוצאות עמידות וממושכות בקרב רוב המטופלים. אם לדעתך יש סיכוי שאת/ה סובל/ת מ-TMS, אנחנו מזמינים אותך ליצור איתנו קשר. ניתן לכתוב לנו בכתובת הדוא”ל kesher@drtovah.com או להתקשר למספר הטלפון 052-4201201 לקבלת ייעוץ טלפוני בחינם.

מה עושה כירופרקטור?
כירופרקטורים משתמשים בידיים כדי לטפל בעמוד השדרה ולבצע טיפולים אלטרנטיביים אחרים. לפי התאוריה, ישור נכון של מערכת השרירים והשלד בגוף, ובמיוחד של עמוד השדרה, מאפשר לגוף לרפא את עצמו ללא ניתוח או טיפול תרופתי. כאשר הרקמות נפגעות, כתוצאה מאירוע טראומטי כמו נפילה או לחץ חוזר (למשל, ישיבה ללא תמיכה מתאימה בגב), תנועת המפרקים נפגעת גם היא. ד”ר טובה משתמשת במניפולציה עדינה כדי לשקם את יכולת התנועה של המרפק.
כמו כן, במהלך הביקור במרפאה תקבלו כלים שיאפשרו לכם לסגל לעצמכם הרגלים טובים יותר בבית ובעבודה: תרגילים ומתיחות המתעדכנים מדי שבוע, והדרכה על הדרך היעילה ביותר לישון, לשבת ולזוז ללא כאב או אי-נוחות.

המצבים שבהם ד”ר טובה מטפלת

בעיות דיסק ומצבים של הגב התחתון

80% מאיתנו נחווה כאבים כאלה או אחרים בגב התחתון במהלך החיים. רוב המחקרים מציינים שכירופרקטים הם הרופאים המתאימים לטיפול בבעיות כאלה ביעילות.

כאב בצוואר

לצוואר יש יכולת תנועה עצומה והוא נע בשישה כיוונים שונים. העצבים היוצאים בין עצמות הצוואר מושפעים ישירות מהמוח, ושולטים בזרימת העצבים לגפיים העליונות, הכתפיים, הזרועות, המרפקים, פרקי היד, הידיים וכל האצבעות.
טיפולים כירופרקטיים יכולים לעזור מאוד לטיפול במצבים של הצוואר והגפיים העליונות.

ספונדילוליסטזיס

ל-5% מהאוכלוסיה הבוגרת יש סדק התפתחותי באחת מחוליות השדרה – לרוב בנקודה בה החלק התחתון (המותני) של עמוד השדרה מתחבר לעצם הזנב (סקרום). טיפולים כירופרקטיים למצב הזה יעילים יותר מרוב סוגי הטיפולים האחרים.

כאב ראש

כירופרקטים מיומנים בטיפול בכאבי ראש. ברוב המקרים, כאב הראש קשור למתח בצוואר, בראש ובסינוסים. המתח עלול להפית את זרימת הדם והחמצן לשרירים ולתרום לכאב הראש.

TMJ (תסמונת מפרק לסתי-רקתי)

TMJ הוא כאב במפרק הלסת, שיכול להיגרם ממגוון גדול של בעיות. המפרק הלסתי-רקתי מחבר את הלסת התחתונה אל עצם הגולגולת שלפני האוזן. בעיות באיזור הזה יכולות לגרום לכאבי ראש וצוואר, כאבים בפנים, כאבי אוזניים, טנטון וכאבי ראש. תסמונת TMJ קשורה בדרך כלל ליישור לא-נכון, דלקת, התכווצויות שיררים או יציבה לא-נכונה.

עקמת

עקמת היא עקמומיות בעמוד השדרה. במקרים רבים, כירופרקטים הם הרופאים התאימים ביותר לטיפול בתסמינים שנובעים מעקמת. אם יש לך עקמת, מומלץ לשאול את הכירופרקט שלך על תרגילים ספציפיים שיכולים לעזור.

מצבים שקשורים ביציבה

ב-30 השנים האחרונות, חקרה ד”ר טובה גולדפיין יציבה (אופן ההליכה והעמידה של אנשים) וביומכניקה של עמוד השדרה. כיום, כשאנשים עובדים בישיבה ממושכת, שכיח לשמוע תלונות על כאב הנובע מיציבה לא-נכונה. כירופרקטורים מטפלים במצבים כאלה כבר עשרות שנים.

הריון

רוב הנשים בהריון יספרו לכם… “הזמן הטוב ביותר לראות כירופרקט הוא בזמן ההריון – זה טטיפול בטוח לאם ולעובר”. לחצו כאן למידע נוסף

מה המטופלים שלי אומרים

לא האמנתי בכירופרקטיקה עד שפגשתי את ד”ר טובה. היא הסבירה לי איך ולמה, עד שבאמת הבנתי הכל על הגוף והכאב שלי. היא טיפלה בשרירי הצוואר שלי ועזרה לי להתמודד עם העקשת (קיפוזיס) שיש לי מלידה. עכשיו יש לי הרבה תרגילי יציבה לעשות בכל יום… תודה!
ד”ר ט. מקס פיינדר, מנכ”ל גדליה חדשנות

בדיוק השלמתי תוכנית מוצלחת של שבוע לטיפול בכאב עם ד”ר טובה. זה לא היה קל, אבל היא עזרה לי בזמנים הקשים. ד”ר טובה לא רק אמרה לי מה לעשות – היא לימדה אותי כלים להתמודדות עם הכאב שיישארו איתי לכל החיים. אהבתי מאוד את הפילוסופיה שלה על כאבי גוף ונפש. היא גרמה לי לחשוב מחדש על הגוף והכאב שלי, ושינתה את חיי. קנת’ פלץ סטנום, חצוצרן סולו בלהקה הצבאית של דנמרק.

ד”ר טובה הייתה מקצועית מאוד. פניתי אליה בגלל פציעת ספורט וכאבי גב כרוניים/חוזרים, והמלצתי עליה גם למטופלות שלי כשהיו בהיריון. היא עזרה לכולנו עם מגוון כישורים וטכניקות (מניפולציות עדינות, עיסויים, אולטרסאונד, קומפרסים חמים, גירוי חשמלי עדין ועוד). היא יודעת כל מה שצריך לדעת על שרירים, גידים ועצבים… אבל היא עובדת בגישה הוליסטית, ומבקשת גם להפחית מתח, לישון יותר, ולא לשכוח שגם לנפש יש תפקיד בכאבי גב כרוניים. תוסיפו לכל זה את האישיות הנפלאה, החמה והאכפתית שלה… היא מטפלת מושלמת, ועכשיו היא גם חברה! ד”ר חווה-יעל שרייבר, גניקולוגית במרתון/טריאתלון ירושלים

ניהול כאב
לאורך הקריירה שלה, ד”ר טובה גולדפיין חקרה את תחום הכאב ועזרה למטופלים לנהל את הכאב שלהם. לפי מחקרים, מטופלים שלוקחים אחריות גדולה יותר על הכאב שלהם יכולים גם לנהל אותו טוב יותר. כשמערכת היחסים בין המטופלים לכאב משתנה, מעגל הכאב מאט, וניתן לעצור כאב כרוני. ד”ר טובה מלמדת את המטופלים ‘כלים לניהול כאב’ שמחזקים את הגוף, מעודדים את המערכת החיסונית, טוענים את מערכת העצבים וחשוב מכל – תומכים ברווחה הנפשית שלהם. לד”ר טובה מנטורים ועמיתים מחלוצי תחום בריאות הגוף והנפש, המאמינים שיש לטפל באדם עצמו, ולא במחלה. ביניהם נמצאים גם ד”ר ג’ון סארנו, ד”ר דויד הנסקום, ד”ר גייב מייט, ד”ר ברני סגל ונורמן קוזינס ז”ל.

בקרו בבלוג של ד”ר טובה כדי לקרוא תובנות ועצות שימושיות לגבי כירופרקרטיקה וכאב

Getting to your destination. Pain Free.

(Published in The Jerusalem Post) Whether it is to another city or another country, many people love to travel. But then the unex…

Fibromyalgia – There is always a Solution

Understanding Fibromyalgia…. What Is Fibromyalgia? Fibromyalgia is a chronic disorder characterized by widespread musculos…

The Mysterious Chiropractic Treatment

After 30 years of  relieving patients PAIN  by gently manipulating joints and soft tissues, I stay committed to educating the …

שמרו על קשר
מיקום: פרדס חנה והסביבה
טלפון: 052-4201201
דוא”ל: kesher@drtovah.com

או שלחו לי הודעה

שם (חובה)

אימייל (חובה)

ההודעה שלך

מרכז לפתרונות גוף ונפש לניהול כאב
לבעיה ולפתרון יש את אותו המקור… הנפש.

מניפולציות עדינות

ניהול כאב